Hoe werkt het spel

Het spel werkt vrij simpel, na het introductiescherm krijgt u het speelscherm te zien.
Er wordt direct gevraagd of u een nieuw spel wil starten. (Ja tuurlijk!)
Vervolgens kunnen er 4 situaties ontstaan.

1. U mag bepalen welke kleur het wordt
2. speler 2 (die rechts van u) bepaald welke kleur het wordt en stelt u in de gelegenheid te kraken
3. speler 3 (u maat tegenover u) geeft aan welke kleur het wordt.
4. speler 4 (rechts van u) bepaald welke kleur het wordt en stelt u in de gelegenheid te kraken

Nadat u heeft aangegeven welke kleur het wordt of de keuze hebt gemaakt of u wilt kraken kan het spel beginnen.
U klikt voor de eerste ronde op een willekeurige kaart (of indien u bepaald heeft welke kleur het wordt de kaart die u wilt opgooien).
Er zal dan een kaart op de tafel gegooid worden. door nogmaals op een blauwe kaart van uzelf te klikken (zie figuur hieronder) wordt
de volgende kaart opgegooid. Als u kaart terugnemen uitschakelt hoeft u alleen aan het einde van ieder slag op een blauwe kaart te klikken. Aan het einde van het spel worden de punten geteld. U krijgt hiervan het volgende overzicht te zien:

U kunt nu de slagen terugzien en de groene balk geeft aan wie er die slag is uitgekomen. Verder is te zien wat de uitslag van het spel is. NAT of gekraakt etc.

Linksboven kunt u zien hoeveel punten wij (dat bent u met speler 3) en zij (speler 2 en speler 4) hebben en de hoeveelheid roem. Als een computer speler kraakt (dat zijn speler 2 tot en met 4) dan ziet u dit ook linksboven.

Verdere informatie is te vinden in de screenshots pagina en in dit Klaverjassen PDF document. In dit document wordt het spel klaverjassen uitgelegd en in les 5 ook kraken.

hiervoor heb je wel een PDF lezer voor nodig. Deze is te downloaden op www.acrobat.com